Friday, April 17, 2009

Walaupun ada banyak -ve thing yang berlaku dalam masyarakat islam malaysia, at least ada segelintir yang bersungguh2 memperjuangkan islam dan mengamalkan islam sebenar...let all of us "discover the beauty of islam"....

iLuvislam.com di Akhbar Perdana Malaysia
www.iLuvislam.com
Im Koyube
editor : kasihsayang


Alhamdulillah, 16 April 2009 mencatatkan sebuah sejarah yang amat berharga bagi saya dan sahabat-sahabat iLuvislam.com.

Saya langsung tidak menyangka bahawa 'sharing' saya akan di iklankan dalam 3 akhbar utama negara; Berita Harian, The New Straits Times(NST) dan Sinar Harian. Tambahan pula, lokasi iklan sangat strategik dan ia memenuhi separuh dari satu 'page' surat khabar berkenaan. Saya kongsikan gambar-gambar yang telah di-scan dalam artikel ini.

Syukur saya tak terkata, alhamdulillah, bersyukur sangat. Segala puji hanya untuk Allah, Tuhan yang Maha Perancang dan Tuhan yang Maha Penguji. Ia adalah rancangan Allah dan saya syukur dan akur. Ia juga merupakan ujian daripada Allah untuk saya. Maka saya perlu waspada, menjaga hati dari penyakit, sentiasa bersyukur dan tidak cuai.

Tanggungjawab saya semakin sukar dan berat tetapi saya komited untuk tidak patah semangat. Saya yakin bahawa hidup ini bukan untuk diri sendiri semata-mata tetapi hidup ini perlu juga dioptimakan untuk Islam dan ummah; tanpa mengabaikan syariat Allah dan sunnatullah-Nya.

Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak pengurusan ESQ Leadership Center Sdn. Bhd. kerana memilih 'sharing' saya dalam iklan yang telah diterbitkan. Semoga usaha kita dalam menyebarkan nilai-nilai Islam kepada dunia dapat diteruskan tanpa henti malah lebih padu dari masa ke masa.

Penghargaan tidak berbelah bagi kepada krew-krew iLuvislam.com yang bekerja kuat untuk Islam melalui wadah iLuvislam.com. Saya yakin mereka semua volunteer untuk kerja-kerja di web kami kerana mereka sayangkan Allah dan mereka sayangkan Islam. Kami berkongi visi jangka panjang yang sama iaitu Syurga Firdaus yang kekal abadi. Saya amat berharap bahawa semangat kalian untuk Islam terus utuh walau usia makin meningkat. Sama-sama-lah kita berganding bahu untuk memastikan masyarakat dunia dapat sama-sama 'discover the beauty of Islam'.

Ramai tertanya-tanya, apakah halatuju iLuvislam.com selepas ini? InsyaAllah kami akan fokus kepada penguasaan media, pendidikan dan ekonomi dalam jangka masa panjang.

Selain itu, kami akan berusaha sehabis baik untuk memberikan kesedaran kepada dunia bahawa Islam bukan hanya sekadar ceramah agama, solat, buku agama dan sebagainya. Tetapi kami ingin sama-sama kongsikan kepada dunia bahawa Islam adalah solusi kepada segala masalah, Islam adalah merangkumi semua aspek kehidupan(the way of life) dan Islam-lah titik pertemuan kepada perpaduan ummah.

Mohon doa dari sahabat-sahabat semua.

Semoga bermanfaat.

~ Together WE make history for our ummah. ~

http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=1572




Sumber : http://imkoyube.iluvislam.com

0 comments: