Thursday, May 8, 2008

MenJaga Hati....???


as u all know that last friday i meet encik haril at his office...then, saturday he pick me up at tnies's house...suppose he said that he will be in his office for few hours then we can the rest of the day together... on the way going to his office, we had a fight..about anis..i wandering why we fight about her..he keep wanted to talk about her and "menangkan dia ".. i felt very bad, why he wanted me to accompany him if he misses that gurl.. go spent ur time and everything with that mak lampir...

sorry to all i will be rude in this post because that mak lampir really pissed me off. dah laa en hairil tak habes menangkan minah tu..keep reading minah tu nyer sms..pastu dok sebok sakit hati...kang klu kata bangang ngamok..stop using me lah..tunggu dia bz ngan kerja dia kat office sampai kul 8 lebey baru leh gerak..nak kuar apanyea.. takkan nak tgk midnight...nak mampos..pastu dia beria2 ajak makan kat kampung melayu..haiyoo..jalan kat situ serabut kot..pergi jugaklaa..sebab dah takdak idea nak makan kat mana.. masa makan elok jek gelak2 happy2..alih2 lepas makan tu...on d way nak balik umah ntie banyak citer lak mamat nie..satgi2 salah jalan..satgie2 bawak slow mcam siput...hangin jek, kita nie dah laa menumpang umah family bukannyea umah bujang..boleh nak carik gaduh masa tu..kau siapa ngan aku nak gaduh2?? aku bukan awek kau laa.. geram sungguh.. dok bergaduh ngan dia sampai kul 12 lebey..haish..last2 suma org dah tido..agak lama laa jugak call tnie n angah..supaya dpat masuk..

esok pg apa lg..memang kena marah ngan suma org laa..walaupun derang cam buli2..tp i know they all tak suka..apsal laa encik hairil nie suka buat sesuka hati..geram2..sangat geram...pastu ahad memang mak tak kasik kuar langsung laa ngan dia...
pastu konon dia pujuk..so org layan tak berapa layan sangatlaa...isnin goes well..buat kerja suma.. selasa..kul 3 my mak tiba2 call cakap masuk sepital nak bersalin dah...suddeenly teringat kata2 kin, risau gak,kang tak keluar pulak anak sedara aku tu...so amik wudhu' n solat n bacakan yassin utk kakak....alhamdulillah, elok selesai baca yassin, baby kakak kuar..wallahualam laa kan ..tak tau laa tu semua kuasa Allah..yg penting aku buat apa yg patut..

so lepas tu siap2 g klcc jumpa kak sarah...sebab lepas tu terus gerak pi klang nak tgk kakak..
bawak laa baju dua tiga helai...ingat nak tido ngan kakak..alih2 abg suh ikut dia balik kl..sebab kononnyea nak dekat exam..pastu tiba2 laa dia bising kenapa tak study group kenapa individu..hello setiap org tak sama caranyea.. klu dah study group dok jadi merapu jek... better study sorang..elok2 aku tenang kat kl nie aku dah sakit hati.. then semalam g jemput mak kat pudu..n bawak pi jumpa akak..tiba2 abg blame aku sapa suh tak bawak baju klu nak tido ngan akak..bangang laa org tua nie..masa aku bawak baju n nak tido kat kakak aku ko kata tak payah..depan mak kau nak tunjuk aku tak concern laa...sakitnyea hati..tuhan jek yg tahu..teringin nak maki dia depan suma org kat situ..bengang2.. dah laa tu,masuk arinie dah dua hari aku terkurung kat umah dia.. kunci umah tak tinggal.. dgn benda makan ada apa jek..selamat laa aku nie reti modified..tapi larat ke nak makan bebola ayam ngna telur jek..haih..benda simple camtu takkan aku nak kena cakap jugak..klu ko tinggal kunci umah leh jek aku pergi pasar kat lestari tu beli benda utk aku masak..pastu semalam org maskkan nasi goreng bukannyea nak makan sangt...buat bodo jek...huh geram tol.. dia ingat aku nie apa..

esok aku nak balik melaka..tinggal laa dulu barang2 aku kat umah tnie tu..geram tahap maksimus... dah laa pulak tu si mak lampir tak guna tu dok carik pasal ngan aku kat friendster, bodoh punyea pompuan..kau dah ada jantan lain..pergi laa layan jantan tu..apsal kau nak kaco aku..dah laa dulu kau rampas balak aku...geram sangat...
pastu leh laa pulak en hairil tiba2 jd sangat baz..online tak, sms tak, ym tak, call jgn harap laa kan...pastu kita call hp off...apakah??? tang ang dok sedih pandai carik aku..tang hang dah tak sedih..lupakan aku..campak aku tepi jalan camtu jeklaa...

bila aku kata..hubungan kita tak mungkin akan berbaik semula n takkan sampai kemana ...degil, nak gak give a try...finally sapa yg sakit hati n makan hati?? aku jugak..
huhuh aku cuba nak happy kan semua org tp last2 aku jugak yg dilukai..disakiti dan diperlekehkan..benci benci benci... sapa yg aku benci pun aku tak tahu...tp i',m totally unhappy sakit jiwa raga nie suma...

3 comments:

nonnie78 said...

salam.. adui, pijar mata ni membaca tulisan berbisa adik akak sorang ni.. well, bykkan ingat Allah ye farah. Memang kekadang waktu kita sakit hati kita tak pandang keliling. Tak pe lah hari ni hari kita, esok lusa hari mereka. Cumanya bwk berisythifar dan berselawat untuk dptkan ketenangan jiwa. Rasa2 berkurung dalam rumah tanpa stok makanan yang lazat2 tu, kurus tak adik akak yang tembam ni? hehehhe.. jgn marah ye...

anak ahmad no3 said...

wsalam..bukan lazat jd ukuran kak..tp cara tu yg buat hati nie sakit....saya bukan budak tadika atau anak kecil utk dikurung sedemikian rupa....kesudahan nyea saya di anggap beban oleh semua...tak tau laa macam mana saya boleh centerkan otak saya sebelum exam final nie...

pening kepala saya dibuatnyea...

nonnie78 said...

bw bertenang farah. semua tu dugaan Allah. tolak tepi benda yang bebankan otak farah. belaja kena didulukan. pejam kan je mata dengan abang n kakak farah yang mengganggu gugat fikiran farah tu. biasalah, dorg sayangkan farah, tat's y dorg control farah. tiap benda jelik yang berlaku pada kita tak semestinya tak elok, betul tak? kekadang ia memberi kita peluang untuk menilai diri dan orang keliling kita.