Tuesday, June 2, 2009

what is the purpose of life?
ustaz hasrizal ada jawab dlm ceramah dia n ramai ustaz2 selalu tlg jawab soklan ni...surah adz-dzaariyat:ayat 56 "Aku tidak mencipatakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada-KU"

-do we really understand the meaning of that sentences? IBADAH is a huge words and that include everything we do anytime any moment..doesnt matter either working,having fun,makes other happy or just not doing anything...i believe if what we do have +ve impact to someone or something insya-allah it would be ibadah. BUT if i do blogging n not praying..hmm this blog is NO GOOD to anybody including me.
-so better go pray fo two minutes and then i'll continue eventhough i'm soooo lazy to do so...org kata"kalau susah baru ingat tuhan"..tp aku rasa bila aku susah selalu aku lupa tuhan...haish..kenapalaa aku selalu songsang dari 'kebiasaan manusia' maybe aku lahir songsang kot!

what is the purpose i born?

to be dead...setiap yg hidup sudah cukup syarat untuk mati walaupun seminit..

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


what is the puporse i study and complete my degree?
sebab mak aku suroh..hmm maybe sebab semua org pun pergi sambung belajar..yg tak continue study dianggap bengap or hampeh kot ala2 takdak 'future' gitu..i complete it sebab semua org kecoh selagi aku tak habes belajar...nak jek kata korang pergi aa belajar kalau nak sangat degree tu.

what is the purpose i go to work?

sebab nak bayar hutang MARA..then mak aku taknak tanggung aku dah rasanya..yea laa dah abes belajar..kena laa kerja klu tak sia2 jek ada segulung IJAZAH..yg aku belom dpt lagi tu.

what is the purpose i couple?

-so that people wont say i'm lesbian or maybe because everyone i know couple...yg takdak couple plak dok sebok2 mencari n always go for blind date and being cheat and they continue searching for couple...
-maybe sebab supaya aku tak lonely bila semua org kuar ngan couple derang...logik gak

what is the purpose for getting engaged?

-menghabeskan simpanan aku semasa belajar...tunang jek dah dekat RM3K abes,kayap2 sume account tinggal minimum ammount je,bila laa nak bertambah
-leh pakai glamour2 gitu...sedangkan tak chantek pon..macam TEPONG GOMAK adalaa hampeh tol,klu aku tau aku make up sendrik..sebab tu aku tak pernah upload gambar tunang..tak menarik langsung~
-sebab dah couple sampai dekat TUJUH tahun...takkan tak tunang,buat penat jek couple

what is the purpose of wedding?
-sebab nak PAHALA,klu dah kawen senyum kat laki pun dpt pahala..tu lom kira suap dia makan lagi..basuh baju,masak,kemas umah n jaga anak2 dia..pahala tu semua..saham2
-to have seks...penting ke "menda" tu?ramai jek andartu2 kat dunia nie,happy je hidup derang.


what is the purpose having own family?
-maybe to have children kot,sebab nanti klu aku tua sapa nak jaga aku...erm tp anak2 zaman sekarang nie nak ke jaga mak bapak dia?oh at least derang leh hantar aku kat umah org tua n tlg bayarkan fees...maklumlah dah tua nanti mana ada income.
-good parents lead to good children lead to good family lead to "jannah"
-bad parents lead to bad children lead to bad family lead to "HELL"
-besarnyea risiko nak ada family,which one will mine be? i just don't know yet...hopefully good one.


what is the purpose of this BLOG?

-at first tempat aku lepas geram, tp lepas tu aku tak happy pun citer pasal org2 yg buat aku bengang tu..sebab bukannyea derang jd ok tp makin hampeh..so tak guna sebenarnya tegur secara indirect nie..tak suka buat donno sudah...~UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA~
-then aku gunakan blog aku utk repost benda2 best yg aku jumpa kat website lain, macam iluvislam,saifulislam dan aunty yochana..sebab aku tak sempat nak belek2 n maybe lenkali aku tak jumpa dah post tu sebab derang sgt xtive posting.
-sebenarnya aku nak guna blog nie utk catat@lampirkan benda2 yg aku belajar..kat kuliah ke tazkirah ke kelas2 agama yg aku ikut..sebab aku tahu,kalau benda tu kat kertas,aku sorang jek leh baca..kalau kat blog semua org leh share..dan i still keep all the notes since 2006,ntah2 klu aku selongkar semua buku2 catatan aku tu..maybe ada yg lebih lama dari tu..hehehe belakang resepi pun leh jd tempat aku tulis isi ceramah...aku selalu lupa sebab tu aku tulis

PLEASE DO REALIZE THAT THERE IS NOBODY EVER VISIT YOUR BLOG EXCEPT FOR YOU YOURSELF..HAHA SSBLOGGER@SYOKSENDRIKBLOGGER

-then sekarang aku rasa blog nie patut jadi benda sebenarnya yg aku nak dia jd..to share knowledge i get n i learn with...nobody kot sebab aku tak rasa ada org baca blog nie,at least i share with myself..
-maybe jugak sometimes aku akan share what currently happen..erms perlu ke? tgk laa macma mana nanti

shouldn't i suppose to be happy with my life?

-suppose..but dont know how...ada yg kata aku tak matang..sebab aku suka buat benda yg budak2 suka buat..salah ker? sebab aku rasa semua org tak kira berapa umur ada sifat kanak2 dalam hati dia...
-aku bosan tgk org2 yg berlagak matang,sbb seriuosly matang tu membosankan tp nak buat camner..klu tak ikut status quo org akan tindas n anggap kita lemah..
-aku masih belajar mematangkan diri...ntahlaa bila cuba jd matang org kata aku berlagak..
-matang tu apa sebenarnya? dah baligh? lama dah aku baligh...or matang tu kena beli brg2 org dewasa mcm make-up?aku ada jek make-up..atau matang tu kena dressing poyo2?pakai heels yg menyakitkan kaki?dah pernah pakai dulu tp penatlaa kalau nak jalan...
matang????????matang jaya kat sungai buloh tahu laaa umah bakal mak mentua aku.

erm,soal matang tu terlalu complicated bagi aku..
tp aku rasa first step to clear perancangan hidup aku bermula sekarang
1. aku kena siapkan library online journal sebelom 31 july 2009 or earlier..kena figure out camner aku nak buat database and bg joomla tu function.
2.kena cari kerja sebab aku cuma diberi tempoh utk hidup kat tempat kerja sekarang sampai 31 july 2009..mudah2an dapat kerja baru cepat2
3.kena cari side income sebab nak kumpul duit kawen...walaupun aku tak paham kenapa aku kena kawen,tp aku rasa untuk selesaikan masalah2 yg ada sekarang.
4.Aku kena berDISPLIN,datang kerja on time,bukan sesuka hati aku..at least kena practise..nanti dapat kerja baru camner...
5.ISTIQAMAH tu penting

0 comments: